Zadania¶
1. Napisz program który obliczy pole kwadratu bazując na zmiennych jakie podał użytkownik.¶
2. Napisz program który obliczy obwód kwadratu bazując na zmiennych jakie podał użytkownik.¶
3. Napisz program który obliczy pole prostokąta bazując na zmiennych jakie podał użytkownik.¶
4. Napisz program który obliczy obwód prostokąta bazując na zmiennych jakie podał użytkownik.¶
5. Napisz program który obliczy pole koła bazując na zmiennych jakie podał użytkownik (możesz założyć, że pi to 3.14
).¶
6. Napisz program który obliczy obwód koła bazując na zmiennych jakie podał użytkownik (możesz założyć, że pi to 3.14
).¶
7. Napisz program który będzie łączył programy z zadań 1 do 7. Program powininen pozwalać wybrać nazwę figury oraz co użytkownik chce obliczyć (pole lub obwód).¶
8. Napisz program który składa się z conajmniej 10 lini. Każda linia musi się różnić od poprzedniej. W każdej lini musisz użyć not
, and
, or
. Conajmniej 5 lini musi być fałszywych. Conajmniej 5 lini musi być prawdziwych¶
9. Napisz program obliczający średnią arytmetyczną 2 liczb. Następnie napisz program który liczy średnią z 5 liczb.¶
10. Napisz program który prosi użytkownika o podanie imienia i wieku. Następnie wypisuje ile lat brakuje użytkownikowi do 100 lat.¶
1. Zmodyfikuj program by prosił użytkownika o podanie dowolnej liczby a następnie wypisał ją tyle razy ile była podana. np. gdy poda '5' powinno wypisać '5 5 5 5 5'
2. Zmodyfikuj już zmodyfikowany program tak by podana liczbą była wypisana w nowej lini.
np.
5
5
5
5
5
11. Napisz program który prosi użytkownika o podanie wartości. W zależności czy wartość jest parzysta lub niepatrzysta wypisz odpowieni komunikat.¶
* Podpowiedź `3 % 2 == 1`. `%` to operator reszy z dzielenia.
* Podpowiedź liczby niepatrzyste przy dzieleniu całkowitym przez 2 zawsze dają resztę 1. Liczby parzyste przy dzieleniu całkowitym przez 2 zawsze dają resztę 0.
1. Zmodyfikuj program by wypisywał inny komunikat gdy liczba jest wielokrotnością 4.